Jak pozycjonować? - Pozycjonowanie

pozycjonowanie stron najtaniej

Różnice między SEO, a pozycjonowaniem


Jak mogłoby się wydawać SEO oraz pozycjonowanie są tym samym, jednak nie jest to do końca prawdą. Pojęcia te chociaż zahaczają o tą samą tematykę, różnią się od siebie. Faktem jest, że obydwa te działania od

Jak pozycjonować? - Pozycjonowanie pozycjonowanie stron najtaniej
noszą się do celu, którym jest jak najwyższy wynik wyszukiwanej frazy w przeglądarce. Jaka jest więc różnica między tymi pojęciami? SEO oznacza dostosowanie strony internetowej do odpowiedniego jej postrzegania przez przeglądarkę, żeby dana strona znalazła się wysoko w rankingach wyszukiwania. Natomiast pozycjonowanie oznacza cały szereg działań podejmowanych w celu polepszenia pozycji strony, w których skład wchodzi również pojęcie SEO. Jak więc widać nie są ty pojęcia synonimiczne.


Pozycje płatne są oznaczone jako takie

Osobnym pomysłem jest wprowadzony przez Overture system, gdzie strony płacą wyszukiwarce kilka centów za każde kliknięcie, przy czym miejsca są licytowane – strona która daje więcej za kliknięcie znajdzie się wyżej na liście rezultatów. Pozycje płatne są oznaczone jako takie, razem z ceną. System ten jest korzystny dla właścicieli stron – płacą oni tylko za wejścia nie za wyświetlenia. Twórcy twierdzą, że jest on również korzystny dla użytkownika, gdyż tylko strony, które oferują coś użytecznego z danej dziedziny mogą sobie pozwolić na taką reklamę. Z drugiej jednak strony wiele użytecznych stron jest niekomercyjnych, a nawet przy stronach komercyjnych wyniki będą często nieoptymalne – np. na taką reklamę nie mogą sobie pozwolić strony, które mają niskie marże i oferują produkty po niskich cenach, a jedynie te, które mają wysokie marże i oferują produkty drożej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowa


edytuj kod w internetowej encyklopedii

Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych